Update 11-02-2021

Beste leden,

Even een update van de voorzitter in een tijd dat de bestuursleden wellicht geënt moeten worden tegen het schaatsvirus, het heeft ons flink te pakken!

Zeer verrast waren we afgelopen maandag toch nog de pompen te mogen ontvangen van de leverancier. Wellicht toch nog een kans op ijs dit seizoen??
Maandagavond hebben we met man en macht de installatie voltooid en de pompen aangezet, het wachten kon beginnen. Ondertussen veel contact met Gemeente Deventer en Sportbedrijf Deventer over hoe en wat als we toch opengaan. Wat zijn de eisen en wensen ten aanzien van Corona? Hoe om te gaan met de avondklok? Vanuit beide organisaties krijgen we steun en horen we vooral wat kan en mag, dat geeft moed!

Nadat woensdag aan het einde van de dag bleek dat er voldoende water op de baan stond zijn de ijsmeesters bijeen gekomen. Geconcludeerd is dat, voor nu, de basis voor een mooie ijsvloer ontbreekt. Combinatie van de vele sneeuw en scherpe zon zijn 2 factoren die ijsgroei voorkomen, het ijs is erg bros.

Zaterdagochtend 13 februari komen de ijsmeesters opnieuw bijeen, hopelijk met een betere conclusie!